پنج شنبه, 06 اردیبهشت, 1403
THURSDAY, April 25, 2024
یک شنبه 12 آذر
بدلیل کاهش بارش ها فقط 18 پیست اسکی در کشور فعال است
بدلیل کاهش بارش ها فقط 18 پیست اسکی در کشور فعال است
رییس فدراسیون اسکی با اشاره به وجود 24 پیست اسکی در کشور گفت: با توجه به کاهش بارش برف فقط 18 پیست اسکی در حال حاضر در سطح کشور فعال است.
سید عبدی افتخاری عصر شنبه در حاشیه بازدید از دهستان فرسش الیگودرز که با هدف بررسی موقعیت جغرافیایی این منطقه جهت احداث پیست اسکی انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ما این است که ارتفاعات برفگیری همچون فرسش الیگودرز را برای احداث پیست اسکی در نظر بگیریم تا مشکل کمبود برف برطرف شود.
وی با بیان اینکه پیست اسکی در فرسش جزو برترین های کشور خواهد بود، گفت: این پیست در ارتفاعات تمندر روستای فرسش به طور حتم احداث خواهد شد.
رئیس فدراسیون اسکی افزود: این منطقه توانمندی خوبی برای توسعه ورزش های زمستانی دارد و به طور قطع با قوت کار احداث پیست اسکی را در این منطقه شروع خواهیم کرد و امیدواریم بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی روستای فرسش الیگودرز گفت: احداث پیست اسکی در این منطقه می تواند به مردم پنج استان مجاور از جمله اصفهان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری و لرستان خدمات ارایه دهد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: امروز از سه نقطه پیشنهادی بازدید کردیم که نظر کارشناسان برای احداث پیست اسکی در شهرستان الیگودرز، ارتفاعات کوه تمندر در فرسش بود.
محمد خدابخشی در گفت و گو با ایرنا افزود: امید است پیست اسکی روستای فرسش طبق گفته مسئولان تا سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و موجب توسعه الیگودرز و لرستان شود.
وی با بیان اینکه فرسش مستعد احداث پیست اسکی است، گفت: از هیچ تلاشی برای پیشرفت و توسعه رشته های ورزشی در الیگودرز دریغ نمی کنیم و هر منطقه الیگودرز را با توجه به استعدادهایش حمایت می کنیم.
فرماندار الیگودرز نیز با اشاره به اهمیت پیست اسکی در توسعه شهرستان الیگودرز اظهار کرد: اجرای این برنامه مهم علاوه بر توسعه منطقه موجب بالا بردن سرانه فضای ورزشی شهرستان می شود.


تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved