چهار شنبه 15 دی رئیس ورزش های زمستانی پارالمپیک: ایران در آینده می تواند میزبان مسابقات بزرگی اسکی باشد  
   
 
رئیس ورزش های زمستانی پارالمپیک گفت: برگزاری رقابت های بین المللی اسکی مقدمه ای برای میزبانی ایران در مسابقات آینده است.

دیمیتری لازاروفسکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی اسکی شروع تازه ای برای ورزش های زمستانی جانبازان و معلولین است و می تواند مقدمه ای برای میزبانی ایران در مسابقات بزرگ آینده باشد.

وی ادامه داد: اگر ایران بخواهد در پیست دیزین رقابت های دیگری برای ورزشکاران جانبازان و معلولین برگزار کند نیازمند امکانات بیشتری است چرا که ماده هایی در این رشته وجود دارد که ورزشکاران به صورت نشسته و با ویلچر نیز می توانند شرکت کنند اما پیست دیزین آمادگی برگزاری این رشته ها را در حال حاضر ندارد.

لازاروفسکی افزود: در ماه های آینده جلساتی را در کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار خواهیم کرد تا در مورد میزبانی ایران و امکانات پیست های این کشور صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر فدراسیون ها و کشورها پیشرفت کنند می توانیم در پارالمپیک زمستانی شاهد افزایش رشته های این ورزش باشیم.

رئیس ورزش های زمستانی در پایان خاطر نشان کرد: از کمیته ملی پارالمپیک ایران تشکر می کنم که فرصتی را برای کلاسبندی پزشکی ورزشکاران و برگزاری مسابقات بین المللی مهیا کرد و امیدوارم در آینده هم شاهد حضور اسکی بازان ایران در رقابت های جهانی باشیم.