شنبه 15 تیر شرایط اسکی در استان تهران نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است  
   
  هم اکنون ۷۰ درصد بدنه تیم ملی اسکی مردان و زنان کشورمان را ورزشکاران تهرانی تشکیل می دهند و از این لحاظ موقعیت بهتری را به نسبت سایر استانها داریم.

مرتضی ساوه شمشکی رئیس هیأت اسکی استان تهران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون استان تهران با چهار پیست اسکی دربندسر، آبعلی، شمشک و توچال و همچنین پیست کلوپ نور در بخش صحرا نوردی توانسته قدم‌های خوبی را در جهت استعدادیابی و آموزش اسکی بازان بردارد.

وی با اشاره به اینکه اسکی در سطح استان تهران فعالان خاص خود را دارد، بیان کرد: این ورزش در مناطق چهار گانه (شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و شرق) و شهرستان دماوند، شمیرانات و فیروزکوه مخاطبان خود را دارد چرا بضاعت این مناطق از بسیاری استان‌های کشور بالاتر است.

رئیس هیأت اسکی استان تهران همچنین به مسابقات المپیک نوجوانان در کشور سوئیس اشاره کرد و گفت: این مسابقات المپیکی ۱۹ دی تا دوم بهمن ماه در این کشور برگزار شده که ۶ ورزشکار زن و مرد برتر این رویداد در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی معرفی خواهند شد.

به گفته وی پیش بینی می‌شود که ۶۰ درصد ورزشکاران در این رویداد المپیکی را اسکی بازان تهرانی تشکیل دهند.

ساوه شمشکی همچنین از برگزاری مسابقات رول اسکی (اسکی در آسفالت) از اواخر تیرماه در سطح بوستان‌ها و فضای شهری اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری رول اسکی آموزش و مهارت آموزی به هنرجویان است که این طرح به مدت ۲ ماه ادامه خواهد یافت.

رئیس هیأت اسکی استان تهران از استاندارد بودن پیست اسکی توچال خبرد اد و گفت: در حال حاضر کارشناسان اداره کل استاندارد استان هر هفته از خطوط فعال این پیست بازدید دارند که در صورت هر گونه مشکلی تذکرات خود را ارائه می‌کنند.

هم اکنون ۱۰ مدرسه اسکی روی برف در سطح استان و بیش از یک هزار علاقه مند به صورت سازمان یافته فعالیت می‌کنند.