چهار شنبه 22 خرداد احتمال حضور 50 اسکی‌باز خارجی در جام جهانی اسکی چمن ایران  
   
  دبیر فدراسیون اسکی پیش‌بینی کرد حدود 50 ورزشکار خارجی در جام جهانی اسکی چمن به میزبانی ایران حضور داشته باشند.

بهرام ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره میزبانی ایران در مسابقات اسکی چمن، اظهار داشت: با توجه به اینکه تابستان امسال میزبان جام جهانی اسکی چمن در دیزین هستیم اردوی بانوان از اردیبهشت شروع شده و اردوی مردان نیز از چند روز دیگر در اردبیل آغاز خواهد شد. این مسابقات از اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی درباره اینکه پیش‌بینی شما از تعداد شرکت‌کنندگان خارجی چقدر است، گفت: فکر می‌کنم 40 تا 50 ورزشکار خارجی در این مسابقات حضور داشته باشند اما تا 20 روز قبل از مسابقات تعداد دقیق شرکت‌کنندگان و ترکیب کشورها مشخص خواهد شد. ما تابستان امسال در نظر داریم مسابقات رول‌اسکی را نیز برگزار کنیم.

دبیر فدراسیون اسکی درباره حضور ایران در المپیک جوانان 2020 و برنامه‌های فدراسیون برای ملی‌پوشان ایران گفت: ما مربی اسپانیایی را آوردیم و کمپی را به مدت یک هفته در رشته اسکی کوهستان برگزار کردیم. ورزشکاران قرار است از نیمه تیرماه کارهای بدنسازی را برگزار کنند. اردوها را نیز در ایران پیگیری خواهیم کرد اما اگر فدراسیون جهانی کمپی داشته باشد که خودش هزینه‌ها را بدهد، شاید در این کمپ‌ها شرکت کنیم. با توجه به معذوریت‌هایی که هست وزارت ورزش تاکید دارد اردوها تا حد امکان داخل کشور باشد.

وی افزود: اوایل فصل آینده در نظر داریم برای تیم‌های پایه مربی خارجی جذب کنیم به همین دلیل در اسکی آلپاین مربیانی از صربستان، سوئیس و اسپانیا گزینه‌های ما هستند. برای اسکی صحرانوردی و کوهستان نیز تلاش می‌کنیم مربی خارجی جذب کنیم در این صورت به جای برگزاری اردوی برون‌مرزی می‌توانیم با جذب مربی خارجی کیفیت سطح اسکی ایران را بالا ببریم.

دبیر فدراسیون اسکی از کسب 6 سهمیه در بخش جوانان برای حضور در المپیک 2020 لوزان خبر داد.