جمعه, 07 اردیبهشت, 1403
FRIDAY, April 26, 2024
شنبه 27 بهمن
حدود 600 خانوار در منطقه دیزین ارتزاق می کنند/ افراد حاضر در پیست، همگی از متخصصین اسکی هستند
حدود 600 خانوار در منطقه دیزین ارتزاق می کنند/ افراد حاضر در پیست، همگی از متخصصین اسکی هستند

سولقانی با اشاره به تخصص مسئولان حاضر در پیست بین المللی دیزین گفت: من ۱۳ سال افتخار عضویت در تیم ملی اسکی را داشتم. سالها به عنوان مسئول و سرپرست در اسکی فعالیت کردم و در رقابت های مختلف بین المللی از جمله المپیک هم شرکت کننده و هم مسئول بودم. در دیزین هم ۱۸ سال افتخار مدیریت پیست را داشته ام. همچنین جناب آقای افشار مدیرعامل پیست از خانواده ای علاقه مند و فعال در اسکی است. خانواده وی جزو اولین کسانی بودند که اسکی را به ایران آوردند. در آبعلی بزرگترین تله اسکی را افتتاح کردند و خود ایشان سالها در این رشته فعالیت داشته است. بنابراین افرادی که خودشان از خانواده اسکی هستند دغدغه ای جز پیشرفت و توسعه این رشته نخواهد داشت.

مدیر پیست بین المللی دیزین در پاسخ به این سئوال که آیا اولویت اصلی شما به عنوان مدیر پیست، ایمنی سازی پیست است، ادامه داد: صد درصد همین طور است. اولویت اصلی ما ایمن سازی پیست، دستگاهها و مسیرها می باشد. اصل درخواست ما از وزیر محترم ورزش و جوانان این است که به سمت نوسازی و توسعه دیزین برویم و تنها به فکر بهره برداری نباشیم. پیست بین المللی دیزین این پتانسیل را دارد که یک دیزین دیگر هم در کنار خود داشته باشد. ما حتی در تلاشیم تا دیزین را از تک فصلی بودن بیرون بیاوریم. این پیست ظرفیت این را دارد که حداقل سه فصل از امکانات آن استفاده شود.

وی در پاسخ به این سئوال که بازگشایی پیست دیزین فرصت شغلی برای چه تعداد از افراد بومی این منطقه را فراهم می کند گفت: خوشبختانه ۳۵۰ مربی مرد از خود منطقه و ۱۲۰ مربی خانم در پیست دیزین فعالیت می کنند. ۱۵۰ پرسنل به صورت مستقیم از خود دیزین امرار معاش می کنند و ۲۵۰ خانوار در صورت باز بودن جاده بالا می توانند از دیزین به عنوان شغل خود بهره ببرند. پتانسیل این وجود دارد که ۵۰۰ تا ۶۰۰ خانوار در منطقه دیزین با حدود ۴ تا ۵ ماه فعالیت ارتزاق سال خود را داشته باشند.



تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved