جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
سه شنبه 04 شهریور
آماده هستیم تا پیست دیزین را بخش خصوصی واگذار کنیم
آماده هستیم تا پیست دیزین را بخش خصوصی واگذار کنیم
مهندس کریمی در نشست خبری : علیرغم مشکلات تحریم، عملیات عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور متوقف نشد

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت علاوه بر ۹ پروژه ای که طی هفته جاری افتتاح خواهند شد، ۲۷ پروژه ورزشی دیگر تا پایان دولت فعلی، تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مهندس حسن کریمی امروز سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به منظور نگهداری و فعالیت‌های عمرانی ورزشی کشور آغاز به کار کرد و از سال ۸۳ تا ۹۲ توانسته ۲۶۹ پروژه ورزشی را به سرانجام برساند و یک میلیون ۳۹۳ هزار متر مربع فضای ورزشی ایجاد کند. از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ صدو یک پروژه انجام شده و در سال ۹۹ نیز ۹ پروژه آماده افتتاح است که در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد. در تلاش هستیم ۲۷ طرح دیگر را نیز تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

کریمی ادامه داد: بحث نگهداری از اماکن ورزشی هم در دستور کارمان قرار داشت. ما بازسازی کامل و گیت گذاری ورزشگاه آزادی را داشتیم که این مسئله مورد انتظار مردم بود و انجام شد. الان با زیرساختی که آماده شده، صد هزار نفر به راحتی می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. البته ظرفیت استادیوم ۷۸ هزار نفر است و در اسم، صد هزار نفری گفته می‌شود. از قبل از انقلاب فقط استادیوم آزادی را داشتیم، اما بعد از انقلاب پروژه‌های بزرگی ساخته و اجرا شد.

وی ادامه داد: همه اقدامات لازم را برای بازسازی آزادی انجام دادیم. در مجموعه انقلاب هم کار‌های بزرگی شد و در حال بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف هستیم. مجموعه شیرودی هم هنوز به ایده‌آل مدنظرمان نرسیده‌ایم، هرچند اقدامات خوبی انجام شده است. سالن بوکس، شمشیربازی و کشتی فعال است و استخر قهرمانی در اختیار فدراسیون شنا و روباز در اختیار مردم قرار دارد.

کریمی درخصوص بدهی سرخآبی‌ها گفت: بیش از هفت میلیارد تومان بدهی سرخآبی‌ها در سال گذشته بود و امسال از نظر پرداخت بدهی مشکل نداشتند و فقط طلب خود را برداشتیم. و خیلی مشکل نداشتند. به مجموعه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند، مساعدت کردیم حتی درصدهایی بخشیدیم و سه ماه اجاره پرداخت نکردند. همچنین ٤٨ میلیارد تومان در دوران کرونا از مجموعه ورزشی انقلاب خسارت دیدیم.

او در خصوص بلیت فروشی استادیوم آزادی، عنوان کرد: ما رسالتی بر بلیت فروشی نداریم. ساختار بلیت فروشی الکترونیک طراحی شد تا با عبور از گیت ها روی صندلی بنشینند. نیم فصل مسئولیت بلیت فروشی را خودمان قبول کردیم تا مشکلات برطرف شود. بعد از نیم فصل گفتیم مسئولیتی برای بلیت فروشی نداریم و مسئولیت را به دو باشگاه دادیم که آنها به بخش خصوصی واگذار کردند اما به بحران کرونا خورد و بلیت فروشی لغو شد. برای فصل آینده هم برنامه ای نداریم.

وی افزود: علیرغم مشکلات تحریم، عملیات عمرانی شرکت توسعه متوقف نشد و کار را ادامه دادیم. هفت ورزشگاه بالای ۲۰ هزار نفری را داشتیم که بهره‌برداری شد. ۲ ورزشگاه راکت مانده و به دلیل مشکلات مالی غیر فعال است که مهمترین آن ورزشگاه ۴۰ هزار نفری بانوان در مجموعه ورزشی آزادی است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره ساخت پارکینگ طبقات ورزشگاه آزادی تهران نیز اظهار داشت: ساخت پارکینگ تنها راه نجات از ترافیک در زمان برگزاری مسابقات ورزشی است و اگر در دوره بعد باشیم این طرح عملیاتی خواهد شد و اگر نباشیم هر کسی که این مسوولیت را برعهده بگیرد راهی جز ساخت پارکینگ طبقاتی ندارد.

کریمی در بخش دیگری در خصوص پیست اسکی دیزین گفت: دیزین به دلیل اینکه شدیدا دچار فرسودگی شده، نیاز به بازسازی و تغییرات اساسی دارد و باید سرمایه‌گذاری پیدا کنیم که در شرایط کنونی و با توجه وضعیت بد اقتصادی ٤٠٠ تا ٥٠٠ میلیارد تومان هزینه کند تا اکثر خطوط آن را تعویض کنیم. دیزین در لیست واگذاری بود اما در طول یکسال نتوانستیم واگذار کنیم. بعد از ١٥ سال از لیست واگذاری خارج شد و می‌توانیم مناقصه داخلی یا خارجی برای واگذاری به بخش خصوصی برگزار کنیم تا کل مجموعه بازسازی شود. یکسال به فدراسیون اسکی، پیست دیزین را اجاره دادیم و سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده بود که متاسفانه به خاطر بحث کرونا قرارداد را فسخ کردیم.

وی ادامه داد: فدراسیون اسکی باید اجاره به ما می‌پرداخت که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجاره نگرفتیم و امروز آماده هستیم تا پیست دیزین را بخش خصوصی واگذار کنیم. کارهای مربوط به مزایده انجام شده و تا ۲ هفته آینده برنده مشخص می‌شود. اگر سرمایه‌گذاری برای درازمدت پیدا شود برنده موظف است هشت میلیارد تومان نسبت به بازسازی و ایمن‌سازی خطوط هزینه کند.




تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved