جمعه, 31 فروردین, 1403
FRIDAY, April 19, 2024
شنبه 06 خرداد
اگر بخواهیم کار مثبت و با کیفیت انجام دهیم می‌توانیم و شایستگی کار سالم را داریم
اگر بخواهیم کار مثبت و با کیفیت انجام دهیم می‌توانیم و شایستگی کار سالم را داریم
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی پرش با اسب در مجموعه نوروزآباد:

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مسابقات جهانی پرش با اسب نشان داد اگر بخواهیم کار مثبت و با کیفیت انجام دهیم می‌توانیم و شایستگی کار سالم را داریم گفت: با رایزنی که با فدراسیون جهانی شده قرار است مهرماه فینال رقابت‌های جهانی نیز در ایران برگزار شود. حداقل ۲۰ کشور هم قرار است در مسابقات شرکت کنند. اینها اتفاقات خوبی برای سوارکاری ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی جام آرموس که در مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون سوارکاری ایران در اهتمام جدید با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خوب و مدونی را طراحی کرده است. به طور مثال در سال جاری قرار است ۱۴۰ رویداد برگزار کنند و تاکنون ۱۷ رویداد را پشت سر گذاشته‌اند که یکی از این رویدادها همین مسابقات است.

وی افزود: پنج مرحله قبلی این مسابقات در سایر کشورها و ششمین مرحله این مسابقات در ایران در حال برگزاری است. اتفاق ارزشمندی است و برای تحول میزبانی رویدادهای سوارکاری از نوع پرش برای فدراسیون ایران مهم است. این میزبانی‌ها می‌تواند آمادگی خوبی را برای تقبل میزبانی‌های دیگر به ما بدهد.

وی گفت: با رایزنی که با فدراسیون جهانی شده قرار است مهرماه فینال رقابت‌های جهانی نیز در ایران برگزار شود. حداقل ۲۰ کشور هم قرار است در مسابقات شرکت کنند. اینها اتفاقات خوبی برای سوارکاری ایران است. مسئولان فدراسیون حرکت‌های خوبی را شروع کرده‌اند و این نشان دهنده این است اگر بخواهیم کار مثبت و با کیفیت انجام دهیم می‌توانیم و شایستگی کار سالم را داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سوارکاری مثل شنا و تیراندازی در دین اسلام توصیه شده و لذا هم از نظر دینی اهمیت دارد و هم رشته‌ای است که خیر و برکت در آن است.

دکتر سجادی ادامه داد: در دنیا سوارکاری صنعت است. یک مقاله خواندم که می‌گفت اگر سوارکاری در کشوری رشد پیدا کند ۷۲ شغل احیا می‌شود و یکی از نیازهای کشور ما نیز اشتغال است. در طرح جامع ورزش ذکر شده پنجمین شغل پردرآمد در دنیا ورزش و تفریحات سالم است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: فعالیت مربوط به رشته سوارکاری در ورزش زیاد است. ما رشته‌های چوگان، پرش با اسب و استقامت را داریم ولی بیش از ۱۰ تا ۱۲ رشته زیرمجموعه سوارکاری هستند.

وی ادامه داد: ما نژادهای خوبی در اسب داشته و داریم. هنوز نژاد کاسپین در دنیا طرفدار دارد و باید برنامه‌ ریزی کنیم مشکل قرنطینه رفع شود و با کمک وزارت کشاورزی و وزارت ورزش این مشکل را حل کنیم و بتوانیم مثل خیلی از کشورهای دیگر صادرات و واردات اسب داشته باشیم. اسبی که وارد ایران می‌شود نباید بماند تا عمرش تمام شود. ورزشکاران باید راحت بتوانند برای مسابقات اسب ببرند. اگر ستاد بازی‌های آسیایی سوارکاری را نهایی کند، من هم علاقه مند هستم در این رشته شرکت کنیم. زندی هم قول مدال داده و ان شاءالله هم می‌آورند. اگر در بازی‌ها چهارم هم شویم بسیار ارزشمند است.


تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved