پنج شنبه, 09 فروردین, 1403
THURSDAY, March 28, 2024
یک شنبه 09 آبان
بدون هماهنگی صعود نکنید
بدون هماهنگی صعود نکنید
هشدار مدیریت بحران تهران به کوهنوردان:‌
مدیرکل بحران استان تهران نسبت به صعود بدون هماهنگی شهروندان به ارتفاعات شمال تهران هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه های اسکی ؛ منصور درجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش‌های اخیر کشور که تهران را نیز در بر گرفته است، گفت: با توجه به فرا رسیدن نیمه دوم سال و کاهش دمای هوا که در ارتفاعات با بارش بارف و بوران نیز همراه است لازم است افرادی که قصد صعود به ارتفاعات تهران را دارند، یکسری نکات را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته این است که هیچ صعودی به ارتفاعات بدون هماهنگی انجام نشود، گفت:‌ البته این هشدار مخصوص گروه‌های کوهنورد و حرفه‌ای است و در مورد افراد آماتور یا کسانی که قصد حضور تفریحی در ارتفاعات را دارند توصیه و تاکید ما این است که در هنگام بارش و در کاهش دما از حضور در کوهستان و به خصوص صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

درجاتی ادامه داد: گروه‌های کوهنورد حرفه‌ای نیز اگر قصد صعود به ارتفاعات را دارند لازم است که حتما صعود خود را با شهرداری کوهستان یا پلیس کوهستان هماهنگ کنند و اطلاعاتی از مسیر و نفرات خود را به آنان بدهند. از این رو تاکید می‌کنم که صعود بدون هماهنگی به ارتفاعات ممنوع است.

مدیرکل بحران استان تهران ادامه داد:‌ همچنین گروه‌های کوهنوردی حتما باید از مسیرهای تعیین شده برای تردد استفاده کنند و به هیچ عنوان از بی‌راهه‌ها تصمیم به صعود به ارتفاعات نگیرند چرا که در این صورت احتمال اینکه در صورت وقوع حادثه امدادرسانی با اخلال و کندی مواجه شود، وجود دارد.

به گفته وی، در فصل سرما، برابر ابلاغ صورت گرفته از سوی مدیریت بحران، تمامی دستگاه‌های امداد و نجات در حوزه کوهستان در آماده‌باش کامل قرار دارند.


تهران - بزرگراه نیایش - مجموعه ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
دفتر مدیریت مجموعه های اسکی
026-35215041-4 (پیست دیزین)
021-26527445 (پیست شمشک)
©2017 Ski Complexes, All Right Reserved