چهار شنبه 22 شهریور برای بازی پرسپولیس و النصر سکوهای طبقه اول ورزشگاه آزادی نصب می‌شود  
   
  سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از آماده‌سازی و نصب سکوهای طبقه اول ورزشگاه آزادی برای دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و النصر در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

مهیار عسگریان در مورد روند بازسازی ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران گفت: ما باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم. نمی‌دانم چرا برخی فکر می‌کنند ورزشگاه آزادی پیر است؟ تنها اتفاقی که برای این ورزشگاه رخ داده این است که درست از آن نگهداری نشده است. بزرگترین ورزشگاه‌های دنیا ۳۰ تا ۳۵ سال از آزادی مسن‌تر اما به روزتر هستند. این اتفاق برای آزادی نیفتاده است. با شرایطی که امیدوارم برآورده شود، وعده ما در مورد بازسازی محقق می‌شود. تمام وعده‌های ما در این پنج ماه محقق شده است. در بازی‌های پرسپولیس خواهید دید که تمام سکوهای طبقه اول نصب شده است‌. تا آذرماه هم رختکن و سکوهای طبقه دوم نصب خواهد شد.

سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد وضعیت چمن آزادی نیز اضافه کرد: ما بازسازی را فازبندی کردیم. ضلع غربی و شرقی و پشت دروازه ها و بخش نهایی که چمن هم جزئی از آن محسوب می‌شود. با رئیس فدراسیون فوتبال جلسه داشتیم. به دو روش می‌توانیم چمن را درست کنیم چرا که الان هم ۱۰ سال از عمر مفید آن گذشته است. ابتدا روش هیبردی است و یک روش هم چمن طبیعی. ما روش چمن طبیعی را اجرا خواهیم کرد و کِشتش را تا چند روز آینده انجام می‌دهیم. من قولش را دادم مثل ورزشگاه‌های بزرگ دنیا چمن هیبریدی داشته باشیم و برای اجرای اینکار باید طرح را در زمین اجرا کنیم. چهار ماه زمان نیاز است. به موازات آن در فضای دیگری کشت چمن طبیعی را انجام می‌دهیم. اگر فدراسیون شرایط را مهیا کند و بازی‌ها را در ورزشگاه دیگری برگزار کند، هیبرید هم خواهیم داشت. این چمن ایرانی نخواهد بود و چمنی است که واقعا استاندارد است و ورزشگاه‌های پیشرفته در اختیار دارند. شرکت توسعه، نگهداری چند ورزشگاه ملی مانند آزادی را در اختیار دارد. اینکه تصمیم گرفته شود بازی در چه ورزشگاهی انجام شود، در حیطه وظایف ما نیست. وظیفه ما این است ورزشگاه را به نحو احسن آماده کنیم.

وی در مورد بودجه بازسازی ورزشگاه تاکید کرد: ما ایرانی هستیم با فرهنگ غنی‌ و باید بهترین‌ها را داشته باشیم. همه به ما غبطه خوردند و خواهند خورد. استادیوم اگر به روز باشد، چیزی حدود ۳۰۰ میلیون یورو به بالا هزینه می‌خواهد. اگر بخواهیم آزادی را استاندارد کنیم حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در پی خواهد داشت. این بستگی دارد که با چه استانداردی بخواهیم پیش رویم. دکل‌های نور استادیوم برای چندین سال قبل است و اسکوربورد هم سال‌ها است که استفاده شده و اینک مشکل دارد. در طرح های آتی ما اتاق خبرنگاران هم بسیار مجهز خواهد بود. اتاق فعلی را فراموش کنید. شما اگر یک ساختمان را بسازید به لحاظ اسکلت با ساختمان دیگر فرقی ندارد اما قیمت آن بنا با امکانات و جزئیات بالا می‌رود.

عسگریان گفت: می‌خواهیم آزادی را به روز و در شان مردم ایران بازسازی کنیم. تمدن ما مشخص و چند هزار ساله است. زمانی که ما استادیوم داشتیم یک کشور دیگر نداشت اما آن کشور برای ما کری می‌خواند! نمی‌خواهیم کسی بیاید برای ایران قدرت‌نمایی کند و بگوید جلوتر هستیم. ما لیاقت بهترین‌ها را داریم. با کمک مردم و رسانه‌ها کار را پیش می‌بریم.

سرپرست شرکت توسعه با گلایه از سیاه نمایی برخی افراد ادامه داد: برخی از دوستان خبر می‌دهند که وضعیت آزادی خوب نیست و این استادیوم خرابه است. من دلخور می‌شوم. شاید برخی از آنها که این مسائل را مطرح می‌کنند آدرس آزادی را ندارند. لطفا تشریف بیاورند و ببینند که واقعیت امروز استادیوم آزادی چیست. شرایط این ورزشگاه امروز خوب است. تمام وعده‌هایمان را محقق کردیم. رسانه‌ها این اتفاق خوب را بازتاب دهند.

عسگریان در مورد وعده ریاست جمهوری در مورد ساخت یک ورزشگاه بزرگ اضافه کرد: طرح‌هایی که رئیس جمهور اعلام کرده، طرح‌هایی است که روی آن کار شده و ما در جریانش بودیم که ایشان چنین برنامه‌هایی دارند. هر وقت پروژه ابلاغ شود انجام می‌شود.